سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهروند الکترونیک
 
قالب وبلاگ

موضوع: جستجوی ساده و پیشرفته و معرفی ویکی ها و دریافت اطلاعات

ایشان ابتدا جستجوی ساده و پیشرفته را معرفی و اینگونه توضیح دادند:

در همه موتور های جستجو ابتدا صفحه "جستجوی‌‌ساده‌" در اختیار شماست که می توانید با تایپ کلمه یا عبارت مورد جستجوی خود و زدن دکمه Enterیا اشاره موشواره روی گزینه Search ،نتایج مورد نظر را بعد از چند لحظه مالحظه نمایند.

شیوه دوم "جستجوی‌‌پیشرفته‌"، که به طور معمول ، توسط افرادی که تجربه کار بیشتر با موتورهای جستجو را دارند به کار می رود. اغلب موتورهای جستجو، این امکان را با انتخاب گزینه هایی به نام AdvancedSearch یا Power Search در روی صفحه جستجو ارائه می دهند.

سپس اهمیت جستجوی پیشرفته را ایگونه بیان کردند:

جستجوی پیشرفته در گوگل این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید وب سایت های مرتبط باهم را پیدا کنید. در زمان انجام جستجوی مرتبط در گوگل، یافته های مربوط به سایت ها را جداسازی می کند. افرادی که به تجارت الکترونیک علاقمند هستند برای انتخاب چشم انداز رقابت به خوبی از این ویژگی استفاده می کنند.

و بعد از آن چگونگی جستجوی پیشرفته را در قسمت AdvancedSearch گوگل آموزش دادند و گفتند که این نوع جستجو مستلزم تایپ نوشتاری درست است و نباید در قسمت جستجو کلمات اشتباه نوشت.

در ادامه ویکی ها را معرفی و تاریخچه آن را بیان کردند:

ویکی به تارنماهایی گفته می شود که به تمام بازدیدکننده هایش (حتی گاه، بدون نیاز به نام نویسی در تارنما) اجازه ویرایش ،افزودن یا حذف نوشته ها را می دهد. در ویکی ها متن ها با استفاده از معمولا یک زبان نشانه گذاری ساده نوشته می شوند و با کمک یک ویرایشگر متن غنی قابل ویرایش است.

تاریخچه: اولین ویکی در اینترنت را وارد کانینگهام در سال ملکی کلکی و با نام ویکی ویکی وب ایجاد کرد. عبارت WikiWikiدر زبان مردم هاوایی به معنی (بدو بدو) است.  تاکنون بزرگ ترین ویکی، ویکی پدیا بوده است، اما ویکی های دیگری مثل ویکی کتاب، ویکی خبر، ویکی سفر، ویکی واژه و... نیز وجود دارند.

در نهایت برخی از مزایای ویکی ها را بیان کردند:

1. ویکی ها به کاربران این اجازه را می دهند که بدون دانش برنامه نویسی برای وب ، اقدام به ایجاد صفحات اینترنتی درباره موضوعات مختلف بکنند.

2. هرگونه تغییر در صفحات ثبت می شود، و صفحات قابل بازگرداندن به وضعیت قبل از تغییر هستند.

3. ویژگی ای که به صورت های مختلف در ویکی ها دیده می شود، قابلیت پیوند به صفحه ای دیگر است، چه آن صفحه موجود باشد چه نه.


[ جمعه 103/1/31 ] [ 6:1 عصر ] [ Mostafa Mirzaeipoor ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
آرشیو مطالب
خرید آسان
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 173