سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهروند الکترونیک
 
قالب وبلاگ

موضوع: اینترانت و اکسترانت

ایشان اینترانت را اینگونه معرفی کردند:

می توان به اینترانت شبکه داخلی گفت که برای ارتباطات داخلی و محرمانه به وجود آمده است و هدف از ایجاد آن را اینگونه بیان کردند که  یک سازمان یا یک شرکت بتوانند اطالاعات و فایل های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و شخص دیگری به این فایل ها دسترسی نداشته باشد در واقع اینترانت یکی از انواع شبکه است که به یک منطقه، شرکت یا سازمان محدود است.

سپس اکسترانت را اینگونه معرفی کردند:

یک شبکه کامپیوتری مشابه اینترانت است که اجازه دسترسی کنترل شده را از خارج به خود با هدف تجاری،همکاری یا آموزش فراهم می کند . با استفاده از اکسترانت کاربران می توانند با وارد کردن اطالعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور به این شبکه خصوصی وصل شده و به اطالعات آن دسترسی پیدا کنند.

در آخر اینترنت، اینترانت و اکسترانت را باهم مقایسه کردند و گفتند:

1. اینترنت یک شبکه جهانی پرطرفدار است که همه می توانند به اطالعات آن دسترسی داشته باشند اما در آن دو اینچنین نیست و دسترسی به اطلاعات محدود شده است. 

2 . در اینترانت و اکسترانت کاربران برای دسترسی به اطلاعات نیاز به وارد کردن برخی مشخصات و تأیید شدن توسط سیستم را دارند.

3 . اینترانت دسترسی بسیار محدود و فقط در حد و اندازه کارمندان یک شرکت می باشد اما در اکسترانت به عنوان مثال کارمندان یک شرکت تجاری که چند شعبه در کشور های مختلف دارد در سراسر دنیا می توانند اطلاعات به اشتراک بگذارند اما بازهم دسترسی مقداری محدود شده است.


[ جمعه 103/1/24 ] [ 9:34 عصر ] [ Mostafa Mirzaeipoor ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
آرشیو مطالب
خرید آسان
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 228