سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهروند الکترونیک
 
قالب وبلاگ

موضوع: تعریف کامپیوتر، مقایسه ی انواع حافظه ها و سیستم عامل های رایج

ایشان ابتدا کامپیوتر را اینگونه معرفی کردند:

کامپیوتر دستگاهی است که قابل برنامه ریزی می باشد و می توانیم براساس یک‌سری دستورالعمل هایی که از قبل برای آن تعریف می کنیم که به ان برنامه گفته می شود از کامپیوتر بخواهیم یک سری عملیات را برای ما انجام دهد.

سپس به معرفی انواع کامپیوتر پرداختند که عبارت‌اند از:

1. ابر کامپیوتر ها: به سریع ترین ، قدرتمندترین، بزرگ ترین و گران ترین کامپیوتر های جهان اطلاق می شود و کاربرد آنها در پیش بینی آب و هوا، شبیه سازی های علمی، تحقیقات هسته ای، تجزیه و تحلیل داده های ماهواره و فضاپیما است.

 

2. کامپیوتر های بزرگ: این نوع کامپیوترها اغلب در شرکت های بزرگ تجاری ، واحد های دولتی نظیر وزارتخانه ها و نیز دانشگاه های که در آنها تنوع کارها و حجم اطلاعات برای پردازش بسیار زیاد است مورد بهره برداری قرار می گیرند و در بانکداری و بخش های مخابراتی نیز کاربرد دارند و می توانند حجم زیادی از داده ها را پردازش کنند.

 

3. کامپیوتر های کوچک: این کامپیوترها در بسیاری از مراکز تجاری ، دولتی و دانشگاهی که حجم اطلاعات برای پردازش و تنوع کارهای آنها متوسط است به کار می روند. این کامپیوترها قابل حمل و نسبت به کامپیوترهای بزرگ ارزان تر هستند. کاربرد این کامپیوتر ها در شرکت ها بیشتر برای حسابداری و مدیریت موجودی است.

4. کامپیوتر های شخصی: کامپیوترهای شخصی ، کوچکترین ، کم حجم ترین ، کم قدرت ترین و پر مصرف ترین کامپیوترهای موجود نسبت به دیگر رده ها هستند. این کامپیوتر ها از اجزایی تشکیل شده اند که این شرح است: 1- یک ریزپردازنده به عنوان واحد پردازش مرکزی(CPU)  2- حافظه 3- واحد ورودی و خروجی

سپس در مورد انواع حافظه اینگونه توضیح دادند:

1. حافظه اولیه(اصلی): حافظه اصلی از دو نوع ROM و RAM تشکیل شده است. این حافظه در نزدیک پردازنده اصلی واقع شده است. جالب است بدانید که خواندن سریع کلیه اطلاعات به وسیله پردازنده، از طریق حافظه اصلی به انجام می رسد. این حافظه در واقع اطلاعاتی را ذخیره می کند که پردازنده سیستم بتواند در هر زمانی آن را مورد استفاده قرار دهد.

2. حافظه ثانویه: به طور کلی حافظه ثانویه از نظر فیزیکی یک حافظه جداگانه می باشد. این حافظه ها هم به سادگی می توانند به صورت مستقیم و هم به شکل شبکه ای، به کامپیوتر شما متصل شوند. قیمت هر گیگ حافظه ثانویه ارزان تر از حافظه اصلی است اما باید توجه داشته باشید که سرعت نوشتن و خواندن در این مورد از انواع حافظه کامپیوتر، کند می باشد. از جمله حافظه های ثانویه می توان به فلاپی، سی دی، دی وی دی، هارد دیسک خارجی و… اشاره کرد.

و سپس این دو حافظه را باهم مقایسه کردند.

در نهایت ایشان سیستم عامل را اینگونه معرفی کردند و چند نمونه از آنها را نام بردند و درمورد تاریخچه آنها صحبت کردند:

سیستم عامل به عنوان واسط بین سخت‌افزار و نرم‌افزار عمل می‌کند و وظایف اصلی آن شامل مدیریت و اجرای برنامه‌ها، مدیریت حافظه، مدیریت ورودی و خروجی، مدیریت فایل‌ها و امنیت سیستم است.

چند نمونه از سیستم های رایج: 1- ویندوز مایکروسافت 2- سیستم عامل مکینتاش 3- سیستم عامل لینوکس


[ پنج شنبه 103/1/23 ] [ 6:33 عصر ] [ Mostafa Mirzaeipoor ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
آرشیو مطالب
خرید آسان
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 225